Monday, February 2, 2009

BERSUNGGUH-SUNGGUH

Baru selesai memantau program... ada rasa sedikit kecewa bila masih ada dikalangan kita masih tak faham atau tak mahu faham maksud perkataan ‘BERSUNGGUH-SUNGGUH’. Senang disebut tapi susah dilasanakan... kenapa uncle berpendapat begini ... mungkin uncle dah nampak ramai sangat orang yang bercakap akan betapa pentingnya kita bersunguh-sungguh ... tidak kira dalam apa bidang yang kita ceburi ataupun kerja yang kita laksanakan...tetapi hakikatnya orang yang melaungkan perkataan ini sendiri pun tidak mampu bersungguh-sungguh dalam menjalakan tanggungjawabnya......

6 comments:

asrulnizam said...

hurmm..well uncle, susah untuk kita menjanjikan seseorg itu mnjd sprt apa yg kt harapkan..sy pun masih tertanya2 kenapa mereka sggp btggjwb ke atas sesuatu perkara itu,klau merasakan susah untuk bertanggungjwb keatasnya??..mgkin kesungguhan yg kt cuba sematkan itu diketepikan apabila hal2 peribadi mengjangkaui perihal pekerjaan..itu yg susah tu..

apa pun, mgkin ada penyelesaian nya..itupun klau golongan sebegini sedar akan kslpan mereka, dan bukan hanya menunding jari menyalahkan org lain..juz wait n see..hehe

uncle said...

soarang je yang ada masalah.... yang lain ok

~teratai bunga indah~ said...

kalau dia sedang belajar? dia memang sedang belajar..

dan saya rasa dia belajar banyak dr kesilapan dia..

dan dia memang berusaha untuk
kem tu..

mungkin kite x nampak? dan die sedang belajar...

dan saya rasa dia akan lebih kuat kalau orang di samping dia kuat. maksud saya bersatu... sbbnya ada satu situasi bila dia sendiri pening yang mana satu nak ikut...

tu pendapat sy buat masa ni..hee
maaf... sekadar pendapat dr sy..
(kita bercakap org yg sama kn)

wallahualam

uncle said...

datang jumpa ngan uncle le .... ape susah-susah... kan uncle ni kaunter pertanyaan

commanderblack said...

tak dinafikan dia nak belajar...
tapi kenapa masih melakukan perkara yang sama...
kenapa tidak bertanya kepada orang yang lebih mengetahui..
kenapa...takut..??
berani kerana benar..takut kerana salah...
kalo betul dia nak belajar..kenapa takut..??

bukannya uncle makan orang..
siap dah bagi modul...susunan program.. ikut flow... tapi masih buat perkara yang sama...

malas nak cakap banyak...
lu pikir le sendiri..

uncle said...

bro. black
.... tenang.... tenang... coolll